Friday, May 30, 2008

Anak felda


Gua ni adalah salah sorang anak felda. Sapa kata felda anak felda x leh berjaya. gua bangga jadi anak felda. ko orang kenal x Tan Sri Rozali syabas punya kepala. dia pun anak felda. mawi mesti korang kenal tp mawi gua x respect la. apa barang mawi...ramai bro yang dah berjaya anak felda ni. peneroka felda yang dah kaya pun ramai... ada bisnes sendiri, boleh pakai keta mewah, rumah besar, bini besar. gua berterima kasih la pd Tun abdul Razak punya idea. senang gak mak bapak gua la ni...ada tanah, rumah dan banyal lagi la... tp gua heran gak apa pasal anak felda x ngaku dia anak felda. gua mmg benci tul spesis mcm ni. klau gua tau gua rasa nak bunuh2 je spesis ni. pikir la ckit duit sawit 2 la yg besarkan korang...standart pe felda sekarang ni..

Satu lg bab yang gua angin dengan org kg ke, org bandar ke yang duk kutuk2 felda ni. asal jahat sikit anak felda la 2. bukan semua jahat bro...sbb korang nampak budak felda jahat sebab ramai penduduk felda bro. satu2 felda ada berada buah rumah. contoh 500 buah bilangan isirumah minimum 5 org. dah berapa ramai..lu kira la sendiri mate simple je ni. bila 30 org hisap dadah mmg la nampak ramai. cuba lu orang pikir klau kat kg berapa ramai penduduk satu2 kg. ckit je kan. abis kuat 30 buah rumah. kalu 15 isap dadah mmg nampak cikit berbanding dengan felda yg 30 org td. cuba korang tgk nisbah penduduk satu2 tempat. berapa ramai penduduk felda. kira ok la 30 org daripada 25oo org. kita tgk plak kat kg 15 org daripada 45o org penduduk kg. felda ke kg yang bermasalah sekarang ni... lu fikir la sendiri. itu baru gua kira satu felda bro bukan satu gugusan felda. lagi la ramai umat. tu pasal nampak ramai yg jahat. sebenarnya masalah sosial ni serius dimana2. x kira felda ke ,kg ke, bandar ke semua bermasalah.

Ni lagi cite best saudara gua kawin. saudara gua 2 budak kg. bakal suami dia budak felda. ada ke patut mak saudara gua boleh cakap comel gak budak felda ni tak mcm budak felda. cuba korang fikir hodoh sangat ke budak felda ni. hina sangat ke. ini yang gua naik angin satu badan. gua hensom gak ape wlaupun anak felda...heee. lg satu majoriti penduduk felda datang dari kg la bai...bukan penduduk asal situ. semua org merantau untuk mengubah nasib diri dan keluarga. abis 2 apa masalahnya bdk felda ke bdk kg. bagi gua la felda lebih baik pada kg. bg yang duk kg jgn marah. terima hakikat ni. kat felda mcm2 kemudahan ada. x lulus sekolah pun boleh blajo lg. ambik kemahiran felda sponser. ni plak yang lulus balojo. kira yang pandai ckit la. lg la mcm2 dpt.

Gua malas cite panjang, akhir sekali gua nak pesan kepada semua anak2 felda berbangga la jadi anak felda. jgn la x ngaku. bagi gua baik mati cepat la spesis yang tak berpijak di bumi yang nyata ni. ingat felda bukan seperti dulu lg maybe felda akan jadi bandar baru yang maju pada masa akan datang. percaya la cakap gua ni..

hidup anak felda...............

No comments: